Επίσημη παρουσίαση της Chario

Επίσημη παρουσίαση της Chario
Επίσημη παρουσίαση της Chario
[11.03.2014]

Μετά την ανακοίνωση της αντιπροσώπευσης στην ελληνική αγορά των ηχείων της Chario από το Home Entertainment Center, οι άνθρωποι της Ιταλικής εταιρίας παρέθεσαν συνέντευξη τύπου όπου μίλησαν στους Έλληνες δημοσιογράφους για την εταιρία, τις σχεδιαστικές αρχές και τα προϊόντα τους.

Η συνέντευξη διοργανώθηκε σε ένα από τα στούντιο του καταστήματος “Ηχοέκφραση” όπου οι παρόντες είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά πολλά από τα μοντέλα της Chario αλλά, το σημαντικότερο, να ακούσουν από πρώτο χέρι τις απόψεις της εταιρίας γύρω από τον σχεδιασμό των ηχείων συζητώντας με τρία από τα κορυφαία στελέχη της, τον Carlo Vicenzetto ( συνιδρυτή και product manager) και τους Michele Nebel και Alessandro Migliorini (export & marketing).

Το βάρος της παρουσίασης έπεσε, όπως είναι λογικό, στον Carlo Vicenzetto, ο οποίος ανέλυσε τους τρεις άξονες επάνω στους οποίους “στήνεται” κάθε ηχείο της Chario.

Ο Vicenzetto αναφέρθηκε, καταρχήν, στα μεγάφωνα που χρησιμοποιούνται, τα οποία σχεδιάζονται και κατασκευάζονται από την ίδια την εταιρία.

Εξήγησε τις δυσκολίες κατασκευής των μονοκόμματων κώνων που χρησιμοποιούνται στις μονάδες μεσαίων και χαμηλών συχνοτήτων (κώνοι οι οποίοι βασίζονται, εκτός των άλλων και σε διαμόρφωση του υλικού με διαφορετικές ακτίνες καμπυλότητας ανάλογα με την απόσταση από το κέντρο της μονάδας) καθώς επίσης και στον τρόπο κατασκευής των θόλων στα τουίτερ (μαλακό υλικό με επιμετάλλωση αλουμινίου) και των κυματοδηγών τους.

Περιέγραψε επίσης τον τρόπο με τον οποίο κατασκευάζεται η οπή εκτόνωσης των χαμηλών συχνοτήτων (μεταβλητής διατομής, όμοια με αυτή της κλεψύδρας, ώστε να μειώνονται οι στροβιλισμοί και οι αεροδυναμικοί θόρυβοι) χωρίς, φυσικά να παραλείψει την σημασία που δίνει η εταιρία στην ποιότητα κατασκευής και την αισθητική της καμπίνας.

Στα περιθώρια της συζήτησης μάθαμε ότι οι Ιταλοί χρησιμοποιούν το σύστημα δυναμικών μετρήσεων του Klippel για την αξιολόγηση των μεγαφώνων τους.

Αρκετά ενδιαφέρουσα προσέγγιση φαίνεται να έχει η Chario και σε ό,τι αφορά στην τονική ισορροπία των ηχείων.

Εδώ, ο Vicenzetto ανέφερε ότι η σχεδίαση των φίλτρων προβλέπει μια “φυσιολογική” διόρθωση με βάση τις καμπύλες Fletcher-Munson, ένα voicing με βάση την τρέχουσα ψυχοακουστική θεωρία δηλαδή και όχι κάποιο αυθαίρετο πρότυπο, επιλογή η οποία -σύμφωνα με την εταιρία, κάνει το ηχείο να ακούγεται πιο φυσικό και ακριβές.

Επίσης, η Chario φαίνεται να ανήκει στους κατασκευαστές που πιστεύουν ότι η καλύτερη επιλογή, με δεδομένη την αδυναμία των περισσότερων ακροατών να ελέγξουν/βελτιώσουν την ακουστική του χώρου τους, είναι ένα ηχείο με ελεγχόμενη κατευθυντικότητα, το οποίο ελαχιστοποιεί τις αρχικές ανακλάσεις (από το δάπεδο και τους πλευρικούς τοίχους).

Τέλος, σε πολλά ηχεία της εταιρίας (όπως στο Ursa Major) η τοποθέτηση της μονάδας χαμηλών γίνεται σε συγκεκριμένο ύψος από το δάπεδο με στόχο την ελαχιστοποίηση της διέγερσης των αξονικών ρυθμών που αντιστοιχούν στη διεύθυνση του ύψους του δωματίου.

Η επιλογή αυτή, ανέφερε ο Vicenzetto, μειώνει τους χρωματισμούς που οφείλονται σε κάποια από τα στάσιμα κύματα του χώρου και οδηγεί σε ένα ηχείο που ακούγεται πολύ πιο καθαρά.

Ο κατάλογος των διαθέσιμων ηχείων περιλαμβάνει αυτή την στιγμή τέσσερις διαφορετικές σειρές, την κορυφαία Academy S, η οποία περιλαμβάνει και την ναυαρχίδα της εταιρίας, το Serendipity (ένα εντυπωσιακό ηχείο δαπέδου, πέντε δρόμων με ισοβαρικό θάλαμο), την σειρά Constellation με κορυφαίο μοντέλο το Ursa Major (τεσσάρων δρόμων με τρία γούφερ 160mm), την εισαγωγική σειρά Syntar και, τέλος, τη σειρά Piccolo.

H σειρά Syntar είναι η οικονομική της Chario και είναι αυτή με τα περισσότερα μοντέλα, καθώς περιλαμβάνει τρία ηχεία κατάλληλα για τοποθέτηση σε ράφι/βάση, ένα μεγαλύτερο ηχείο βάσης καθώς και δύο ηχεία δαπέδου.

Πέραν αυτών, η Syntar περιλαμβάνει και μοντέλα για την κάλυψη της θέσης των περιφερειακών και του κεντρικού ηχείου σε ένα πολυκαναλικό σύστημα καθώς και το αντίστοιχο υπογούφερ, μια τακτική την οποία η εταιρία ακολουθεί σε όλες τις σειρές της, επιτρέποντας στον χρήστη να συνθέσει ή -μετά την αρχική αγορά- να επεκτείνει ένα δικαναλικό σύστημα σε πολυκαναλικό.

Η σειρά Piccolo έχει, επίσης, ενδιαφέρον καθώς περιλαμβάνει το Piccolo Sat ένα μικρό δίδρομο ραφιού/βάσης, ειδικά σχεδιασμένο για μικρούς χώρους (μέχρι 9 τετραγωνικά), αντίστοιχο κεντρικό ηχείο καθώς και υπογούφερ.

Σε πλήρη ανάπτυξη (ως σύστημα 5.1) το Piccolo μπορεί να καλύψει χώρους μέχρι 36 τετραγωνικά μέτρα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ